Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@11:29:33 GMT

از زیر آسمان شهر تا جشنواره فجر

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۲۲۲۰

از زیر آسمان شهر تا جشنواره فجر

علی انصاریان به غیر از زندگی فوتبالی، یکی زندگی هنری و سینمایی هم داشته است.

او به قول خودش که از کودکی عاشق فیلم‌های فردین، بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی بود و در سینمای جهان هم فیلم‌های بروس لی را دنبال می‌کرد، اولین بار در دوران فوتبال خود و در سال 80 و در دو قسمت از مجموعه طنز «زیر آسمان شهر» به کارگردانی مهران غفوریان به عنوان بازیگر مهمان حضور پیدا کرد و به همین صورت در مجموعه طنز «پاورچین» به کارگردانی مهران مدیری در سال 83 در دو قسمت به عنوان بازیگر مهمان و در نقش خودش بازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پاداش سکوت» به کارگردانی مازیار میری اولین فیلم سینمایی انصاریان بود. او در ادامه در یک قسمت از سریال «چارخونه» به کارگردانی سروش صحت در سال 86 هم بازی کرد تا اینکه در سال 1390 تصمیم گرفت شانس خود را در عرصه موسیقی هم امتحان کند و آهنگی به‌نام «شدید» را به بازار عرضه کرد ولی دیگر خوانندگی را ادامه نداد.

انصاریان سال 1393 در قامت بازیگر و تهیه‌کننده در فیلم کلاف حضور پیدا کرد تا تهیه‌کنندگی را هم تجربه کند. انصاریان به صورت جدی از سال 94 با سریال «کیمیا» وارد قاب تلویزیون شد و سال 96 نیز در سریال محکومین حضور داشت. فیلم‌های سینمایی «کلاف»، «شروع یک پایان»، «حکم تیر»، «دو روز تا ماندن»، «حس خوب زندگی»، «اژدر»، «با ستاره بودن»، «کتیبه»، «هدیه»، «175 غواص»، «شهرمن»، «فقط صدا می‌ماند» و «کلوپ همسران» از دیگر فیلم‌هایی بوده‌اند که انصاریان در آنها بازی داشت. سریال «خانه اجاره‌ای» و سریال «آسپرین» در شبکه نمایش خانگی هم کارهایی با بازی این فوتبالیست سابق بوده است. ضمن اینکه او بازی در نقش شهید مهدی رضایی مجد را هم تجربه کرد. او سال 1397 مجری‌گری را از برنامه «زابیواکا» از تلویزیون اینترنتی آیو شروع کرد و سپس با برنامه «ورزشگاه» و مسابقه «منچ» در شبکه پنج به مجری‌گری ادامه داد. «رمانتیسم عماد و طوبا» فیلمی است که با بازی انصاریان در جشنواره فجر امسال حضور دارد. او با بازی در فیلم «قفل» نامزد جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم تخته سیاه امریکا شد.

روایتی از ورود انصاریان به دنیای هنر

علی انصاریان از چهره‌های فوتبالی کشورمان بود که در زمان حیاتش، دنیای بازیگری را هم تجربه کرد. در حقیقت می‌توان گفت او در سال‌های آخر عمر که چندان هم طولانی نبود، بیش از اینکه پیگیر فوتبال باشد به عرصه هنر تمایل نشان می‌داد. از آخرین حضورهای انصاریان مقابل دوربین به «شام ایرانی» بازمی‌گردد که در آنجا با سیدجواد هاشمی، حامد آهنگی و یک بازیگر لبنانی همگروه بود.
سیدجواد هاشمی دو روز پیش به ایسنا گفته بود: «دوستی ما ابتدا از فوتبال شکل گرفت. بازی خیرخواهانه هنرمندان و تیم پرسپولیس برای حمایت از زلزله زدگان رودبار بود که علی انصاریان کنار ما بازی کرد؛ آن دوره شاید فصل جدیدی از زندگی او برای ورود به دنیای هنر بود و از آنجا در کنار هنرمندان قرار گرفت. ما در آن بازی ۹ بر صفر از پرسپولیس شکست خوردیم. شاید از همان جا بارقه‌های علاقه به هنر در علی انصاریان شکل گرفت و ادامه پیدا کرد.» اولین نقش آفرینی انصاریان در قاب جادو، به سریال کمدی «نقطه چین» در سال ۸۳ بازمی‌گشت؛ سریالی به کارگردانی مهران مدیری که این بازیکن فوتبال به عنوان میهمان در نقش خودش مقابل دوربین حاضر شد.

آخرین ایفای نقش انصاریان در تلویزیون به سریال «سرزده» در تابستان ۹۹ برمی گردد. مجموعه ای پلیسی به کارگردانی بهادر اسدی، که در آن با بهرنگ علوی هم بازی بود. رضا و اصلان از کودکی در یک محله و با هم بزرگ شدند و از همان سن به ورزش کشتی چوخه مشغول بودند. در ادامه رضا ـ با بازی انصاریان ـ پلیس موفقی شده بود و اصلان به عنوان شخصیت منفی، نقطه مقابل او دزدی می‌کرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: علی انصاریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شو ها را می‌بینند

شیدا یوسفی که تجربه بازی در سینما، تلویزیون، تئاتر و شبکه خانگی را در کارنامه‌اش دارد، پیش از شروع فعالیت حرفه‌ای خود در سینما و تئاتر در حوزه منشی صحنه مشغول بوده و نخستین تجربه حرفه‌ای خود و بستر معرفی‌اش به جامعه را سریال «ممنوعه» می‌داند.

این هنرمند پس از حضور در تلویزیون، وارد پلتفرم‌های شبکه خانگی شده و تا امروز در رئالیتی‌شوها و سریال‌های مختلفی نقش‌آفرینی کرده و بازیگری را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند. حضور او در فصل دوم گیم‌شوی «زودیاک» بهانه‌ای شد تا با او به گفت‌وگو بپردازیم.

چه شد در گیم‌شوها حضور پیدا کردید؟ 

این روزها بازی مورد علاقه‌ام مافیاست. نخستین باری که بازی در «شب‌های مافیا» را تجربه کردم، شرکت‌کنندگان برنامه فقط خانم‌ها بودند که با یک ماه تمرین، بازی را یاد گرفتم. از آن زمان هم در همه مسابقات مافیا حاضر بودم. از سری اول «زودیاک» به بعد هم، هفته‌ای دو بار جدا از تمرینات با بچه‌ها جمع می‌شویم و بازی می‌کنیم و این بازی برایم بسیار جذاب شده در حدی که گاهی در دورهمی‌های خانوادگی حوصله‌ام سر می‌رود و دوست دارم با دوستانم مافیا بازی کنم.



با کدام فیلم یا سریال به مردم معرفی شدید؟

به نظر خودم سریال «ممنوعه» سبب معرفی من به مردم شد که نخستین کارم در شبکه خانگی بود. در این سریال جزو نقش‌های اصلی بودم که سبب شد بیشتر دیده شوم. البته طبق تجربیات من تا امروز، مخاطبان صداوسیما و نمایش خانگی دو دسته کاملاً مجزا از هم هستند. به عنوان مثال در شهرستان‌ها جوانان من را به واسطه حضورم در «شب‌های مافیا» یا «مافیا زودیاک» و حتی «ممنوعه» که تماماً تولید شبکه نمایش خانگی هستند می‌شناسند اما افراد مسن‌تر به واسطه نقشم در سریال‌های صداوسیما با من آشنا هستند.

شما در صداوسیما هم سابقه حضور در سریال‌های پرمخاطبی مثل «نون‌خ»، «بچه مهندس» و آثار دیگر را دارید، به عنوان یک بازیگر، حضور در صداوسیما برای شما دلنشین‌تر است یا در نمایش خانگی؟

هر کدام از این مدیوم‌ها مزایای خوش را دارد، اما مسائلی هست که شاید در هیچ کجای دنیا از لحاظ مناسبات دغدغه بازیگران نباشد مثلاً طراحی لباس یا گریم در صداوسیما بسیار سختگیرانه است اما در شبکه نمایش خانگی بازیگران فضای آزادتری دارند. بازی در محصولات پلتفرم‌های نمایش خانگی جذابیت خودش را دارد. مخاطب ایرانی این روزها درگیر برنامه‌ها و سریال‌های خانگی شده و مورد پسندش است حتی به نظرم در جامعه امروز مردم به حدی دغدغه فکری دارند که سریال‌های طولانی را پس می‌زنند و به دنبال مینی‌سریال‌ها می‌روند و آن‌ها را راحت‌تر می‌پذیرند.

تکرار ساخت رئالیتی‌شو در مورد بازی مافیا مخاطب را خسته نمی‌کند؟

شخصاً «زودیاک» را از تمام بازی‌های مافیا بیشتر دوست دارم و فکر می‌کنم کسی که بازی مافیا را دوست داشته باشد درگیر این سناریو و این برنامه می‌شود. یکی از جذابیت‌های این بازی این است که حتی اگر بازیکن حرفه‌ای هم باشید، ممکن است در روند بازی دچار اشتباه‌های جبران‌ناپذیری بشوید که این دقیقاً مثل زندگی ماست که سراسر تجربه است و قطعاً از اشتباهاتمان درس بیشتری می‌گیریم. ضمن اینکه مافیا بازی خسته‌کننده‌ای نیست زیرا حتی در جمع‌های خصوصی هم هیچ وقت دست‌ها تکراری نمی‌شود و همیشه بازی‌ها و اتفاق‌های جدید رخ می‌دهد.

از طرفی هم فکر می‌کنم بازی خانم‌ها و آقایان با یکدیگر روند برنامه را بهتر کرده چون معمولاً در بازی، خانم‌ها کمتر به هم اعتماد می‌کنند یا با هم تعارف و رودربایستی دارند اما زمانی‌ که در بازی خانم‌ها و آقایان کنار هم حضور دارند، بازی حرفه‌ای‌تر می‌شود. همچنین حضور شخصیت‌های معروف ورزشی یا اهالی موسیقی در برنامه، مخاطبان برنامه را بیشتر کرد. «زودیاک» بستری برای مخاطب ایجاد کرد تا رفتار و احساس افراد مورد نظر را ببیند و آن را حس کند.


در گذشته بسیاری از هنرمندان با این تفکر که حضور در رئالیتی‌شو می‌تواند آینده شغلی آن‌ها را تهدید کند در این برنامه‌ها شرکت نمی‌کردند، امروز این تصور چقدر تغییر کرده است؟

برای پاسخ به این پرسش از خودم مثال می‌زنم، من در حوزه بازیگری تحصیلات آکادمیک دارم و قطعاً شغل خودم را بازیگری می‌دانم اما دوست دارم در برنامه‌های اینچنینی نیز حضور داشته باشم. برنامه‌های رئالیتی‌شو جذابیت‌های خاص خود را دارند که علاوه بر سرگرمی و جذابیت، از لحاظ اقتصادی نیز برای شرکت‌کنندگان قابل توجیه است که با توجه به وضعیت خود مجاب به حضور در این برنامه‌ها بشوند. گذشته از این مسائل، همان طور که خانم «شبنم مقدمی» در رئالیتی‌شو «صداتو» به عنوان داور حضور دارد یا «محسن کیایی» به عنوان مجری به این برنامه می‌آید، به همین صورت تمام بازیگران کم‌کم به سمت این برنامه‌ها خواهند آمد زیرا رئالیتی‌شوها معمولاً مورد پسند مردم واقع می‌شوند و مگر غیر از این است که ما بازیگران یکی از اهداف اصلیمان سرگرم کردن مردم و ساخت اوقاتی خوش است؟ مثلاً مردم در برنامه «صداتو» به صدای یک شخص عادی که در نانوایی کار می‌کند اما صدای خوبی دارد و آواز می‌خواند گوش می‌کنند و لذت می‌برند، بنابراین کسی که دوست دارد قصه بشنود تماشای برنامه‌های رئالیتی‌شو را انتخاب می‌کند.

دیگر خبرها

  • بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • رفاقت قدیمی‌ با سیروس میمنت باعث بازی‌ام در «نون خ» شد/ در کرمانشاه ۱۰۰۰ نفر تست بازیگری دادند
  • «برنارد هیل»، شاه «تئودون» ارباب حلقه ها درگذشت
  • درگذشت بازیگر «تایتانیک» و «ارباب حلقه‌ها» در ۷۹ سالگی
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شو ها را می‌بینند
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • عمو پورنگ با «لالایی» بازیگر می‌شود / جزئیات پخش سریال عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی
  • مست عشق : روایتی متفاوت از عشق با حضور ستارگان دو کشور (+عکس)